Camilla

torsdag 3 februari 2011

Det går åt helvete med allt!


Ibland kan man faktiskt tro det, att allt är åt helvete. Strängare tag för sexköpare- fängelse istället för böter, SÄPO ska få tillgång till FRA- trots att vi i förhandligarna blev lovade det motsatta och nu ska dessutom PNR införas i EU. Datalagringsdirektivet ska införas den 1:A juli, trots starka protester från operatörerna. Mangadomen mot Simon Lundström som inte hovrätten tog upp. Ja, det är kort sagt åt helvete med det mesta.

6 kommentarer:

  1. Men om allt är åt helvete, varför stannar du inte kvar i Fp och jobbar mot en bättre riktning??
    Leif

    SvaraRadera
  2. @Anonym: Varför ska man stanna i ett parti vars åsikter man inte delar? Med den logiken kan man ju säga att du borde gå med i SD och jobba mot en antirasistisk riktning.

    SvaraRadera
  3. @Anonym: Partier är så toppstyrda så om man inte är med i toppen så blir man bara en i mängden som ger toppen mer makt, om då de i toppen har helt knäppa uppfattningar som man inte delar så blir det lite dumt.

    Jag skulle nog kalla läget för något kaotiskt eftersom det hamnat ett gäng maktmissbrukare där. Maktmissbruk är långt mycket farligare än all annan form av missbruk eftersom det skadar så många andra.

    SvaraRadera
  4. Vi kan se till att Liberaldemokraterna kommer in i riksdagen nästa val istället. Jag hoppas Camilla väljs till partiledare.

    "Daddy"

    SvaraRadera
  5. Anonym 2 sa:

    Kanske det bästa svaret på någons kommentar jag sett på länge.

    Med det sagt dock. Jag vill se Camilla i politiken. En av de få individuella politiker jag ens orkat bry mig om, och en av de få polikerna som verkar kunna tänka utanför "sitt parti's" ramar.
    Det ska inte vara något "straff" på att kunna tänka autonomiskt.

    SvaraRadera
  6. Jag ser partiengagemang lite som ett förhållande, att vara oense om nån sak är ok, men om det går så långt att man tjafsar mer än man har trevligt- då är det dags att göra slut. Jag hade nog kunnat leva med att Fp ville införa FRA, men sen fortsatte det med hårdare tag för sexköp, införa datalagring etc. Det var dags att göra slut helt enkelt. Just nu är jag väldigt less på partipolitik, men det är ju bara för att det finns inget liberalt parti.
    Partiledarämne är jag nog inte, men man ska aldrig säga aldrig...!
    Camilla

    SvaraRadera