Camilla

torsdag 26 augusti 2010

Valrörelsen är i gång!

Valrörelsen är i gång- på gott och ont. Det roliga med valrörelse är alla de halvt hysteriska utspel som kommer för att locka till sig uppmärksamhet, eller vad sägs om de rödgrönas utspel de sista dagarna:Butler i T-banan,sosseförslag, intressant då de samtidigt är emot RUT avdraget, men butler till stockholmarna går bra! Clowner på ålderdomshemmen- miljöpartiets bidrag till debatten. Ja, förslaget är bra om man vill skrämma ihjäl våra gamlingar. Take away mat från skolor till stressade småbarnsföräldrar- vänsterpartiet som tänkt till. Skolmaten är verkligen känd för att vara så god och näringsrik att alla vill ha den. Vore det inte bättre med skattelättnader så att föräldrarna kan köpa take away på ett vanligt matställe. Eller vi kanske ska lägga ned alla restauranger, kommunen kan ju sköta allt sånt!

Idag presenterar Alliansen sitt valmanifest och bland alla löften kan man finna, sänkt skatt för pensionärerna, fler lärlingsplatser, sänkt tjänstemoms för restaurangbranschen och avdragsrätt för gåvor till ideella organisationer. Mycket bra förslag, enligt min mening!
Och igår hade Borlänge besök av Nyamko Sabuni, då hon bl.a besökte Hagagymnasiet och ICA lagret. Läs mer om det här.

Själv reser jag land och rike runt, som en nutida tattare och försöker lura på folk liberala värderingar- mer eller mindre framgångsrikt. Bara 24 dagar kvar...Ett mål är att dubbla antalet röster i valkretsen Saxdalen från 12 till 24!

5 kommentarer:

  1. jag vill inte tillbaka till Sosssssefestet!

    SvaraRadera
  2. Heter inte valkretsen Rävvåla? Men hoppas du ökar rösterna där. Inne i L-a Ulrika kommer du få ett kryss (minst)
    // AH

    SvaraRadera
  3. Jo, ´helt sant valkretsen heter Rävvåla, men byn kallas idag för Saxdalen. Man tackar och bugar för varje kryss.

    SvaraRadera
  4. Den om skolmaten var värd nästan lika många poäng som tunnelbanebutlern. På min skola var vi lärare tvungna att äta med våra elever hela veckan. Korv stroganoff har jag inte ätit sedan jag själv gick i skolan, inte snabb makaroner heller. Och ska det ske fler gånger är det jag som ska ha betalt för det.

    SvaraRadera
  5. Halloj Helena, jag som levt med skolmat i nio år (som vuxen, då vi ofta åt med våra elever) vet du pratar om. Vem inom Vänstern fick den snillblixten??

    SvaraRadera