Camilla

måndag 20 september 2010

Utarbetad, bitter rebell söker sysselsättning....

Ibland känns livet lite orättvist, just nu känns det så. Kunde inte någon annan mista sitt mandat istället, nån sån typ som aldrig öppnat munnen, ler inställsamt mot gruppledaren och alltid tycker som övriga gruppen. I nuläget har vi misst VästerNorrland, Dalarna, Göteborgs ena mandat, ett i Stockholms län och ett i Stockholm stad.Tycker också att det är tråkigt att Mathias Sundins (Norrköping) gedigna personvalskampanj inte gav resultat.
Men jag är väldigt nyfiken på personkryssen, ja mina alltså, och mitt specialprojekt Saxdalen.
Åker imorgon ned till Riksdagen och tömmer mitt arbetsrum, det är väl nån jävla Sverigedemokrat som tar över det. Sen måste jag nog börja se mig om efter vettig sysselsättning. Knyppling, fågelskådning eller kanske bli en sån där missförstådd poet som sitter på kammaren och känner sig missförstådd. Who knows?

P:S Har nu sett resultat från Saxdalen....en ökning från 2.2 till 5.8% i Riksdagsvalet!!!!Helt underbart!!Nu blev jag faktiskt lite gladare...det finns hopp om mänskligheten!

22 kommentarer:

  1. Camilla, jag trodde inte det var möjligt att du skulle åka ur riksdagen! Hade jag vetat det skulle jag ha kommit upp dit och hotat, mutat, predikat och pitchat. Jag kanske till och med skulle ha sträckt mig ända till dörrknackning.

    Helt allvarligt är jag riktigt ledsen över det. Det är en förlust för oss alla.
    En stor kram
    Helena

    SvaraRadera
  2. Jag beklagar verkligen att väljarna inte gav dig forsatt förtroende. Det du har gjort kommer att leva vidare, nu måste andra plocka upp stafettpinnen.

    Dessutom så besitter du en kunskap, även om du kanske inte tror det, varför unga främst män, röstar på SD. Tänk efter bara.

    Hjälp till att få bort mörkermännen ur vårt demokratiska Sverige. De hör inte hemma här, men att skrika rasister åt dem stärker dem bara i sin tro och uppfattning.

    Tack vare sådana som dig blev olika lagar rätt så bra till slut, tycker jag i alla fall.

    Mina rötter på min fars sida är alla från Dalom. Du har verkligen verkat i sann daltradition. När du får tid läs om det fjärde dalupproret 1743. Du verkar i dess sanna tradition, ibland förstår inte väljarna hemifrån detta verkar det som.

    SvaraRadera
  3. Utan dig blir riksdagen en tråkighetens hemvist. Finns det en enda riktig liberal kvar där? Du är den enda riksdagsledamot som jag har hundraprocentigt förtroende för. Vad du skall sysselsätta dig med framöver måste du förstås avgöra själv, men min förhoppning är att det kan ha något med Liberati att göra. Vem skulle vara bättre skickad att göra Fp till det liberala parti det påstår sig vara?

    SvaraRadera
  4. Hm CAmilla, bitter rebell?
    Förståeligt. Men, varför inte i stället - liksom jag - kalla dig för "Liberal rebell".

    Orkar du kan du ju verka inom Liberati för en vändning av fp.
    Jag tror dock mera på att försöka få PP att växa, bredda sig och mera konskevent stå för en liberal politik. Gärna utan klavertramp, som sänker pp.
    Men som får vanliga liberala människor (oavsett hur de själva betecknar sig!) att våga rösta på piraterna.
    Kanske privatpartiet är ett bättre namn?

    SvaraRadera
  5. Som jag sa på telefon igår tycker jag det är oerhört trist att du lämnar. För Folkpartiets skull och inte minst för integritetsfrågornas skull.

    Ang. min egen kampanj så får vi se. Östergötland är ett svårt län att kryssa sig in i och hittills har de bara räknat lite i Linköping, så vi får se.

    SvaraRadera
  6. Sälj sex och gå ut öppet med det, om du nu tycker det är så ok...

    Ta en välbehövlig semester efter din riksdagstid först

    SvaraRadera
  7. @Anonyma jävla sopa - alltid kul med en sexarbetardiskriminerande rabiatfeminist i kommentarsfält överallt. Såna där kommentarer brukar ju i och för sig motverka sitt syfte, och istället få folk att verkligen ta i extra när de kämpar för något. I det här fallet är det väldigt viktigt dessutom - vi måste komma till rätta med de diskrimineringsproblem som nymoralism och rabiatfeminism ger upphov till.

    SvaraRadera
  8. HugeHedon; Hur vet du att jag inte menade alvar?

    Jag kanske inte alls vill moralisera utan bara tycker Camilla kan leva som hon lär :-).

    SvaraRadera
  9. @Anonyma jävla sopa: Hej då.

    SvaraRadera
  10. Hade jag bott i Dalarna hade jag röstat på dig. Du var den enda borgerliga reiksdagsledamoten som hade integritet nog att rösta mot FRA-lagen. Vi riktiga liberaler kommer att sakna dig.

    SvaraRadera
  11. Vi från Rose Alliance kommer aldrig glömma ditt mod och din värme. Det handlar inte om man vill sälja sex, det handlar om man är modig nog att ta sig tid att förstå individens val. Ingen har gjort det i Sverige bättre än Camilla. All kärlek och respekt.

    SvaraRadera
  12. Äh. Det finns ingen som vill sälja sex. Det finns bara liberala manssvin med förmycket pengar som vill köpa.

    SvaraRadera
  13. Synd att du åkte ur... Om du är intresserad av nya politiska utmaningar, så varför inte kolla in Aktiv Demokrati? www.aktivdemokrati.se . Vi är ett icke-ideologiskt parti, med enda politiska uppgift att införa direktdemokrati i Sverige.

    Kanske kan detta öppna dina ögon för att riksdagen inte är den viktigaste platsen för politiska händelser i dagens Sverige. Det intressanta är det som händer på nätet, och det är det som säkert kommer att forma nästa århundrade.

    http://robertwensman.wordpress.com/

    SvaraRadera
  14. Hej Camilla,
    vi var flera i Göteborg som ville rösta på dig! Dock i vallokalen blev upplysta om att Folkpartiet inte tillåter personkryssen i en annan valkrets. Oj vad vi blev överraskade. Frågan vandrade till alla i vallokalen och det gav oss besked om att om vi skriver till ditt namn blir rösten helt ogiltig!
    Är det verkligen möjligt?
    Kalle
    PS. Det var nog Piratpartiet som fick några av rösterna i stället.

    SvaraRadera
  15. Så vänta, du kommer alltså in? Med de nya resultaten? Snälla!

    SvaraRadera
  16. Jättetråkigt Camilla. Jag tänker iaf att jag inte hade skrivit artikeln om cykelhjälmar och barn om det inte vore för din motion i riksdagen. Så du gjorde skillnad för mig.

    SvaraRadera
  17. Men... vaffan?

    Folkpartiet får ju ett mandat i Dalarna. Och du har just nu 8,91 procent personkryss.

    Missar jag något här? Jag tycker det ser ut som om du har blivit invald.

    SvaraRadera
  18. Tack för alla vänliga ord, men låt oss en gång för alla göra klart- Jag har inget mandat!!!Utjämningssystemet är helt åt helvete och missgynnar små partier. I Dalarna har vi ökat antalet som röstar fp, ändå mister vi ett mandat??? Japp, det är så. Folkpartiet gick bakåt 0.4 % men misster 4 mandat- helt orimligt. Alla statsvetare och andra sakkunniga säger samma sak, utjämningssystemet är fel konstruerat- men det går inte att ändra nu.
    Men jag måste säga- ni är världens bästa supporters!!

    SvaraRadera
  19. Sysselsättning!?

    Men borde inte posten som justitieminister bli ledig snart? Där behövs någon som värnar medborgaren gentemot staten.

    SvaraRadera
  20. Tack för ditt mod att stå upp för vad du tror på.

    SvaraRadera
  21. Sorgligt nog är de karakterärna som aldrig öppnar munnen och ler medgivande mot partiledaren som alla partier vill ha. Gud förbjud att man uttrycker offentligt sin personliga åsikt. Håll ut Camilla, vi är flera än man tror som står bakom dig!

    Förresten, du ägde debatten med den patetiska folkhälso(?)ministern på Gomorron Sverige. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  22. Hejhej!

    Jag tycker du är otroligt bra. Uppskattar speciellt din hållning vad gäller sexarbete.
    Jag är själv vad folk skulle kalla vänster, har till och med blivit kallad kommunist av folk från din politiska hemvist. Detta för att jag gillar ett högt skattetryck då jag tycker det är ett bra sätt att hjälpas åt.
    Men i det privata är jag superliberal, så jag passar tydligen inte in någonstans :)
    Det tog mig ett bra tag att inse hur förvriden svenskens syn på sex och på andra människors kroppar är. Om nu kroppen är det allra heligaste, och det viktigaste här i livet så borde vi få göra vad vi vill med den, så länge vi inte gör våld på någon annans fria vilja.
    Förstår inte att sån här sjuk moralism kan råda i Sverige långt in på 2000-talet. Speciellt om man tar i beaktande hur mycket porr som konsumeras i det här landet.

    Heja!

    SvaraRadera