Camilla

torsdag 28 maj 2009

Återuppstånden

Jag får väl villigt erkänna att jag inte brytt mig så mycket om min blog...Kändes mest fram tvingat, något som alla ledamöter skulle ha, så jag gick med på det. Men nu måste jag ju börja skärpa mig, nu när folk till och med läser min blog!
Det är så mycket jag vill ta upp, stämnningen av Sverige från kommissionen gällande datalagringsdirektivet, FRA propen som nu är färdig, det oerhört laddade ordet feminist, moralpanik och en massa annat. Var ska jag börja?
Jag ska alldeles strax möta en klass , min ursäkt för att slippa stå i valstugor. Träffa skolelever är mycket roligare, dessutom kanske jag skulle göra mer skada än nytta i en valstuga med tanke på att jag är ganska EU kritisk.

5 kommentarer:

  1. Angående ordet feminist: Pär Ström är inte det hetaste sedan skivat bröd, jag och många andra feminister har bloggat om detta.

    SvaraRadera
  2. Det konstiga är att det väcker såna starka känslor. Men hela debatten blir väldigt pseudo, då alla lägger så olika definieringar i ordet feminst. Märkligast var dock att jag fick veta av partikamrater att jag inte är liberal om jag inte kallar mig feminst! Vem äger ordet liberal? Vem ska sitta och säga att jag inte är liberal pga det? Den typen av sandlåde retorik "jag är mer liberal än du. Du är ingen riktig liberal" är så oerhört barnslig.

    SvaraRadera
  3. Själv upplever jag att väldigt många i Sverige sätter likhetstecken mellan feminism och en ganska rabiat flumvänsterfeminism, som gärna förordar kollektivistiska flumvänsterlösningar på vad de uppfattar som problem. Och är det ens definition på feminism så vill ju ingen med den allra minsta gnutta liberalism i kroppen kalla sig feminist.

    SvaraRadera
  4. Tycker du sköter dig alldeles utmärkt med bloggandet, framtvingat eller ej! :D

    SvaraRadera
  5. Hej Mikael, kul att du är med!
    Vi hörs!
    Camilla

    SvaraRadera